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Existence, Sensory of Texture, Power of Sight
실재하는 것, 감각의 결, 이미지의 권력

 

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3CE Launching Promotion

포스트 비너스
우리가 익숙하게 알고 있는 비너스는 사랑과 미, 풍요의 여신으로 그리스신화에 등장한다. 이러한 미의 상징으로 우리가 알고 있는 비너스는 기원전부터 조각, 그림등으로 기록되어 있는 것을 볼 수 있는데 그 시대의 미의 관점에 따라 비너스는 천차만별의 모습으로 표현되었다. 때로는 풍만한 모습으로 나타나기도 하고 가냘픈 여신으로 등장하기도 한다. 이렇게 시대마다 미의 관점이 다르게 적용되다 보니 비너스는 그 시대의 미를 대표하는 상징으로 자리 잡게 되었다. 비너스라는 미의 콘텐츠는 현대에 와서 개념화됨으로써 더욱 적극적인 미를 다양한 분야에서 반영하게 되었다. 사진작가 만 레이(Man Ray)는 비너스 조각상을 끈으로 묶어 페티쉬적인 관점으로 비너스의 신적 환영을 제거하였고, 앤디워홀(Andy Warhol)은 마릴린 먼노(Marilyn Monroe)에 미의 기준을 부여하고 원본 없는 무한 복제를 통해 아름다움 또한 대량생산화되는 시대적 상황을 비판하기도 하였다.

 

이번 전시 주제를 포스트 비너스로 정한 이유는 현대에서 다음 시대 까지 아우를 수 있는 아름다움을 이야기하려는 시도라고 볼 수 있다. 그동안 스타일난다 3CE는 여성의 아름다움을 편리하게 소비할 수 있는 루트를 만들어 줬다. 이번에 런칭하는 클라우드 립틴트 또한 가볍게 발리는 장점을 어필하기 위해 클라우드라는 단어를 사용했지만, 그것은 편리성과 친숙함을 함축하고 있기도 하다. 아름다움이 쉽고 편리하거나 친숙하게  보일수 있는 것이라면  우리는 그것을 포스트 비너스라고 이야기 할 수도 있을 것 같다. 12개의 클라우드 립틴트 이름을 부여하여 탄생한 포스트 비너스 12점의 작품이 왜 쉽고 친숙하게 봐왔던 스펀지로 제작되었는지 알 수 있는 대목이다. 아름다움과는 다소 거리가 멀어 보일 수 있는 스펀지의 자연스러운 조형성은 우리에게 진솔한 자신의 육체를 어필하는 것만 같다.

 

Type: 프로모션&전시

Client: 난다
Location: 서울 중구 을지로 281 동대문디자인플라자 D 살림터 3F
Floor Area: 1,094㎡(330PY)
Involvement: 컨셉 디자인, 시공감리, 제작
Date of completion: 2019년 08월
Exhibition Period: 2019년 8월 20일(화) ~ 25일(일) / 6일간
Collaboration: 윤라희-아크릴 디스플레이 오브제
Photography: 한성훈

 

Post Venus
The Venus that we have known appears in Greek mythology as the goddess of beauty and fertility. The Venus who we have known as this symbol of beauty has been recorded to sculptures and pictures since B.C., she has been recorded in various ways according to the perspective of beauty of the eras. Sometimes she was expressed to be a fat, sometimes she was expressed to be a thin goddess. Since the perspective of beauty has been applied differently in every era, Venus has became the representative symbol of beauty for the era. As the content of beauty of Venus has been conceptualized in modern times, go-ahead beauties have been reflected in various fields. Man Ray, a photographer, removed a divine vision of Venus by tying the Venus status up with straps like a fetish point of view, Andy Warhol criticized period circumstances putting the standard of the beauty into Marilyn Monroe and mass-produced beauty through the non-original infinite reproduction.

 

The main reason that we’ve got the exhibition concept as Post Venus is a trial to talk about all-encompassing beauty from modern times to next era. In the meantime, Style Nanda 3ce has made a route to consume the beauty of women easily. Not only Lip-tints which will be launched this season were named for Cloud to appeal the benefit of wearing lightly, But Also it implies convenience and familiarity. If the beauty is what is able to see easy, convenient and familiar, we could say it as Post Venus. It is the reason why 12 Pieces of Post Venus named 12 clouds lip-tints have designed with sponges which we used to see familiarly. The natural formativeness of sponge which could not be fit with beauty is likely to appeal genuine one’s body to us.

 

Type: Promotion&Exhibition

Client: Nanda Co, Ltd.
Location: DDP, 281, Eulji-ro, Jung-gu, Seoul, Republic of Korea
Floor Area: 1,094㎡
Involvement: Concept Design, Construction Supervision, Production
Date of completion: Aug. 2019
Exhibition Period: Aug. 20(Tue) ~ 25(Sun), 2019 / 6 days
Collaboration:  Rahee, Yoon-Acryl Display Object
Photography: Sunghoon, Han